And now I cling to what I knew I saw exactly what was true

Det är fantastiskt men väldigt oroväckande när hela ens världsbild bara krashar ihop och surplar ned på marken som en enorm blodpöl. Én mening som man har levt efter hela livet bara ändras, en förälder som gör allt för att sitt barn ska få leva i den lögn som handlar om hur världen är. vi blir gödda med lögner och när vi slutligen inser att världen/livet inte är en dans på rosor så är besvikelserna uppradade, en efter en.. När jag får ett barn ska jag lära den att fallet inte är så som jag har blivit lärd. Det är jobbigt att inte kunna uppskatta det lilla bara för att man har levt på deras världsbild som säger hallelujah. Det är därför jag tror att vissa människor har svårare än andra att bli vuxna, självständighet och ansvarstagande. Fast egentligen, när fan blir man vuxen?

/Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0