I'm a rock n' rollin' bitch for you

God Jul, från oss alla till er alla.

11.30 Julaftonsmorgon, mamma sjunger julsånger & pappa lär mig "fader vår". Vi spelar sjuan oändliga gånger, även fast mamma vinner varje gång. Julklapparna ligger under granen, ingen har rört dem, skakat eller klämt. Julgranen står grön i stugen, pyntad till perfektion. Bara silvriga och röda kulor, inga hemmagjorda kulor eller fula tomtegubbar i papp. Glittret ligger stadigt runt i en spiral, med jämna fina mellanrum, vilket tydligt antyder att en vuxen har klätt granen.
Själv vaknade jag tio idag, visste att det var julafton, men sov ändå vidare till elva. Slog in alla julklappar som jag inte gjort än, skrev några slarviga rader på korten och la sedan ner klapparna under granen. Satte mig till rätta i köket, åt lite kräm. Sneglar lite på aftonbladets första sida, SJ suger tydligen, så många människor missar julen tack vare tågkaos. Det står också att två föräldrar omkom påväg till julfirande.

Ungefär där dog min julstämning totalt, jag har en julblackout för tillfället. Jag hör av mig när det börjar ljusna igen

/ Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0